Scoobypedia
Advertisement
Disambig-icon.pngJeśli chodziło Ci o prawdziwego potwora, zajrzyj do hasła Straszliwy Potwór.
Kudłaty i Scooby (Cyber pościg).jpg

Dziwoląg – potwór, który zmusił starszą Brygadę Detektywów do opuszczenia miasta, grożąc, że zabije ich rodziny i ich samych, a przy okazji odbierając im kawałek dysku planisferycznego. Dwadzieścia lat później zdemaskowała go młoda Brygada.

Wygląd

Był szczupłą postacią o długiej bladej twarzy, z długimi rogami na głowie .Na jego widać coś przypominające makijaż czyli ciemny cień wokół oczu i czerwone usta.Jego szyja była cienka i pomarszczona, a palce posiadały długie czarne pazury.

Kto i dlaczego

Okazał być się burmistrzem Jonesem – przybranym ojcem Freda. Aby zatrzymać (obie) Brygady Detektywów od znalezienia skarbu i znalezienia go samemu.

Ciekawostki

  • Był wzorowany na potworze z czerwonego korytarza.
  • Pierwotnie Dziwoląg z Kryształowego Zdroju miał nazywać się „Diabłem” i miał inny projekt postaci.
  • Gdy zagroził starej Brygadzie Detektywów dwadzieścia lat temu, uczyniło to z niego najstarszego złoczyńcę, który stawił czoła obu Brygadom Detektywów, ponieważ pułapki Danny'ego Darrowa nigdy nie zostały użyte przeciwko starej Brygadzie Detektywów.
  • W Scooby-Doo! Mystery Incorporated Crystal Cove Online, Dziwoląg był jednym z prawdziwych potworów w tajemnicy bonusowej. W tej samej grze Dziwoląg wykazał zdolność tworzenia żywych cieni i znikania wraz z nimi. Jednak w serialu wszystkie cienie wywołał on stojąc przed dobrze umieszczonym światłem..

Galeria

Advertisement